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오늘의 게임/2000

WWE 레슬매니아 19 [WWE WrestleMania XIX | September 08, 2004]

by VGameLine 2024. 9. 8.
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WWE WrestleMania XIX는 2003년, GameCube 전용으로 출시된 프로레슬링 게임이다. 이 게임은 Yukes가 개발하고 THQ가 배급했으며, WWF 레슬링 프랜차이즈를 기반으로 한 게임 시리즈의 일부이다. WWE WrestleMania XIX는 기존의 레슬링 경기 외에도 "Revenge Mode"라는 독특한 모드를 도입해, 단순한 레슬링 시합을 넘어서 다양한 임무와 도전을 포함한 액션 요소를 강조했다.

 

게임플레이와 특징

WWE WrestleMania XIX의 주요 모드는 레슬링 경기지만, 그 중에서도 가장 독특한 요소는 "Revenge Mode"였다. 이 모드는 플레이어가 Vince McMahon에게 해고된 후, 그의 제국을 무너뜨리기 위해 여러 임무를 수행하는 내용이다. 플레이어는 WWE 경기장이 아닌 다양한 장소에서 보안 요원과 일당들을 상대하며 싸워 나가야 했다. 이로 인해 WrestleMania XIX는 단순한 레슬링 게임에서 탈피해 액션 어드벤처 요소를 도입한 게임으로 인식되었다.

레슬링 매치 자체도 잘 구현되어 있다. 플레이어는 여러 WWE 슈퍼스타들을 선택할 수 있으며, 그들의 고유 기술과 필살기를 사용해 상대방을 제압할 수 있다. 게임에는 다양한 모드가 포함되어 있어, 경기 스타일에 따라 1대1 매치, 태그 팀 매치, 철장 경기, 로얄럼블 등 다양한 형태의 레슬링 경기를 즐길 수 있었다. 그래플링 시스템과 기술 사용이 핵심이며, 각 캐릭터마다 특유의 필살기를 구사할 수 있어 게임의 몰입감을 더했다.

 

Revenge Mode: 복수의 서사

이 게임에서 가장 혁신적인 요소 중 하나는 "Revenge Mode"였다. 이 모드에서 플레이어는 Vince McMahon이 운영하는 WWE 제국을 무너뜨리는 임무를 맡는다. 경기장 외부의 여러 지역, 예를 들어 건설 현장, 쇼핑몰, 부두 등에서 적들과 싸워야 했다. 이 임무들은 레슬링 경기와는 다른 전략적 접근이 필요했으며, 플레이어는 적들을 때려눕히거나, 다양한 환경을 이용해 목표를 달성해야 했다.

이 모드는 레슬링 게임에 새로운 차원을 추가했지만, 전통적인 레슬링 팬들 사이에서는 호불호가 갈리기도 했다. 일부 팬들은 "Revenge Mode"가 레슬링의 본질에서 벗어난다고 생각했지만, 다른 이들은 이 모드를 통해 게임에 신선함과 재미를 더했다고 평가했다.

 

WWE 슈퍼스타와 그래픽

WWE WrestleMania XIX는 WWE의 실제 슈퍼스타들을 기반으로 캐릭터를 제작했다. 당시 활동 중이던 인기 슈퍼스타들인 The Rock, Stone Cold Steve Austin, Triple H, Kurt Angle, Undertaker 등 다수의 레슬링 스타들이 게임에 등장했다. 각 슈퍼스타는 실제 경기를 반영한 기술과 필살기를 보유하고 있어, 현실감 있는 레슬링 액션을 경험할 수 있었다.

그래픽 측면에서, GameCube의 성능을 최대한 활용해 캐릭터 모델링과 애니메이션이 상당히 사실적으로 표현되었다. 슈퍼스타들의 외모, 복장, 경기장에서의 움직임까지 세세하게 구현되었으며, 기술을 사용할 때의 충격감과 타격감도 잘 느껴졌다.

 

멀티플레이어와 다양한 게임 모드

WWE WrestleMania XIX는 여러 멀티플레이어 모드를 지원했다. 친구들과 함께 다양한 경기 모드에서 경쟁할 수 있었으며, 최대 4명까지 동시에 플레이할 수 있었다. 태그 팀 매치나 로얄럼블과 같은 대규모 경기는 멀티플레이어로 즐길 때 더욱 흥미로웠다.

또한 게임에는 다양한 커스터마이징 옵션이 있어, 플레이어가 자신만의 레슬러를 제작할 수 있었다. 캐릭터의 외모, 기술, 필살기 등을 자유롭게 설정할 수 있어, 자신만의 WWE 스타를 만들고 경기에 참여하는 재미를 더했다.

 

평가와 반응

WWE WrestleMania XIX는 전체적으로 긍정적인 평가를 받았다. 특히 Revenge Mode의 새로운 시도와 GameCube의 성능을 활용한 뛰어난 그래픽이 좋은 평가를 받았다. 그래플링 시스템과 레슬링 매치의 실제감이 뛰어나며, 슈퍼스타들의 고유한 기술과 캐릭터성이 잘 반영되었다는 점에서 높은 점수를 받았다.

하지만 "Revenge Mode"에 대한 평가는 엇갈렸다. 레슬링 팬들 중 일부는 이 모드를 새로운 도전으로 평가했지만, 다른 이들은 WWE의 본질에서 벗어난다고 비판했다. 그럼에도 불구하고, WWE WrestleMania XIX는 독창적인 게임플레이와 그래픽, 그리고 다양한 슈퍼스타들을 통해 레슬링 팬들에게 오랫동안 기억에 남는 게임 중 하나로 자리 잡았다.

 

결론

WWE WrestleMania XIX는 전통적인 레슬링 게임의 경계를 넘어선 작품이다. 레슬링 경기를 충실하게 구현하면서도 "Revenge Mode"를 통해 새로운 액션 어드벤처 요소를 도입해, 플레이어에게 색다른 경험을 제공했다. WWE 슈퍼스타들의 화려한 기술과 사실적인 그래픽, 그리고 다양한 멀티플레이어 모드는 게임을 더욱 풍성하게 만들었다. 이 게임은 WWE 팬들에게 특별한 기억을 남긴 작품으로, 당시의 GameCube 레슬링 게임 중에서도 독특한 위치를 차지하고 있다.


 

 

WWE WrestleMania XIX: A New Challenge in Wrestling Games

WWE WrestleMania XIX, released in 2003 for the GameCube, is a professional wrestling video game developed by Yukes and published by THQ. It is part of the WWF wrestling game franchise and introduced a unique mode called "Revenge Mode," which combined traditional wrestling matches with action-adventure elements, setting it apart from other wrestling games of its time.

Gameplay and Features

While WWE WrestleMania XIX focuses on wrestling matches, its standout feature is the "Revenge Mode." In this mode, players are tasked with taking down Vince McMahon’s empire after being fired by him. Players battle security guards and henchmen in non-arena locations, such as construction sites, shopping malls, and docks, adding a fresh twist to the traditional wrestling game formula. This mode brought in more action-oriented gameplay, making it an action-adventure hybrid rather than just a pure wrestling title.

The wrestling matches themselves are well-executed, offering players the chance to choose from various WWE superstars and perform their signature moves and finishers. Different modes, such as one-on-one matches, tag team battles, cage matches, and the Royal Rumble, provide variety. The grappling system is key to success, and each wrestler's unique finishing moves add depth to the experience.

Revenge Mode: A Story of Payback

One of the most innovative features of WWE WrestleMania XIX is the "Revenge Mode." In this storyline, players are on a mission to destroy Vince McMahon's WWE empire by completing a series of objectives in various locations outside the wrestling ring. Missions involve fighting enemies and using the environment strategically to accomplish goals.

This mode added a new dimension to the wrestling game genre, though it received mixed reactions from fans. Some appreciated the fresh, non-wrestling gameplay, while others felt that it strayed too far from the core of WWE wrestling.

WWE Superstars and Graphics

WWE WrestleMania XIX features a roster of WWE superstars, including The Rock, Stone Cold Steve Austin, Triple H, Kurt Angle, and The Undertaker. Each wrestler comes with their signature moves and finishers, which adds to the realism of the matches.

The graphics of WWE WrestleMania XIX are impressive for its time, utilizing the GameCube's capabilities to create detailed character models and animations. Wrestlers' appearances, attire, and movements are accurately portrayed, enhancing the overall immersive experience. The impact and realism of the moves, especially during signature attacks, are well-executed, making each match feel dynamic.

Multiplayer and Game Modes

The game supports various multiplayer modes, allowing players to compete in different match types. Up to four players can join in, making it perfect for large matches like tag team battles or the Royal Rumble. Multiplayer enhances the enjoyment of the game, especially in more chaotic match types.

WWE WrestleMania XIX also offers a character creation mode, enabling players to design their own wrestlers. They can customize appearance, moves, and finishers, giving players the freedom to create unique characters and take them into the ring.

Reception and Reviews

WWE WrestleMania XIX received generally positive reviews, especially for its attempt to innovate with the Revenge Mode and the impressive graphics that took advantage of the GameCube hardware. The wrestling mechanics, such

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