Borderlands 2는 2012년에 Gearbox Software가 개발하고 2K에서 발행한 액션 롤플레잉 1인칭 슈팅 게임이다. 이 게임은 2009년 Borderlands의 사건 이후 5년이 지난 판도라 행성을 배경으로 하고 있으며, 새로운 밸트 헌터 팀이 크림슨 레이더와 협력하여 독재자 핸섬 잭을 물리치고 새로운 밸트를 열 힘을 막는 이야기를 다룬다. 게임은 오프라인 분할 화면, 싱글 플레이어 또는 온라인 협동 게임으로 주 임무와 선택 과제를 탐험할 수 있는 기능을 제공한다. 전작과 마찬가지로, 절차적으로 생성된 전리품 시스템이 도입되어 무기와 기타 장비의 다양한 조합을 만들어 낸다.
첫 번째 게임의 예상치 못한 성공 덕분에 Gearbox는 후속작을 개발하기 위해 3000만에서 3500만 달러의 예산을 확보할 수 있었다. 전작처럼 게임은 "컨셉 아트 스타일"을 채택하였으며, 이는 사실적인 이미지와 만화 스타일의 그래픽에서 영감을 받은 것이다. 팀은 플레이어의 피드백을 반영하여 게임의 스크립트를 작성하기 위해 앤서니 부르치를 영입했으며, 이 스크립트는 원작의 7배 길다. 다양한 캐릭터 중 핸섬 잭은 부르치의 성격을 반영한 매력적인 "멍청이"로 설정되었다.
Borderlands 2는 2012년 9월 Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360용으로 출시되었으며, 2015년 3월에는 Borderlands: The Handsome Collection의 일환으로 Windows, PlayStation 4, Xbox One용 업데이트 포트가 출시되었다. 2018년 12월에는 PlayStation VR용 가상 현실 버전이 출시되었고, 2020년 10월에는 Windows로 출시되었다.
게임은 출시 당시 보편적인 찬사를 받았다. 비평가들은 게임의 비주얼, 글쓰기, 게임 플레이, 온라인 멀티플레이어, 다양한 무기 등을 칭찬했지만, 임무 설계와 내용의 반복성을 비판했다. 휴대용 및 가상 현실 버전은 콘솔 및 PC 버전에 비해 열등한 평가를 받았다. 출시 이후 2000만 개 이상의 유닛이 판매되었으며, 2K의 가장 성공적인 타이틀이 되었다. 여러 게임 잡지에서 연말 어워드에 노미네이트되었고, 출시 이후 가장 위대한 비디오 게임 중 하나로 인용되었다.
Borderlands 2는 전작과 유사하게 1인칭 슈팅 게임으로 RPG 요소가 포함되어 있다. 기본 게임에서는 네 개의 플레이 가능한 캐릭터 클래스가 있으며, 각 클래스는 고유한 액션 스킬을 가진다. 액스턴(Commando)은 포탑을 소환하여 공격 지원을 제공하고, 마야(Siren)는 적을 에너지 구체에 가두는 "페이즈락"을 사용할 수 있다. 제로(Assassin)는 일시적으로 투명해지고 적을 혼란시키기 위해 홀로그램 분신을 생성할 수 있으며, 살바도르(Gunzerker)는 두 개의 무기를 동시에 사용할 수 있는 능력을 지닌다. 액션 스킬은 쿨타임이 있어 재사용하기까지 기다려야 한다. 기본 스토리 캠페인을 완료하면 "진정한 밸트 헌터 모드"가 해제되며, 이는 난이도를 증가시켜 더 강한 적과 희귀 아이템을 찾을 확률을 높인다.
무기는 상점에서 구매하거나 적을 처치하거나 상자에서 찾아낼 수 있다. 게임에는 권총, 기관단총, 돌격소총, 산탄총, 저격총, 로켓 발사기 등 여섯 가지 무기 유형이 있으며, 절차적으로 생성된 전리품 시스템을 통해 다양한 변형이 생성된다. 무기 제조사에 따라 각기 다른 특성이 부여되며, 색상 코드로 희귀도가 표시된다. 일부 무기는 추가적인 원소 효과를 가지고 있어 적에게 추가 피해를 준다. 또한, 플레이어는 그레네이드 및 액션 스킬의 통계를 변경하는 모드와 게임 플레이의 모든 측면을 변경할 수 있는 레릭을 수집할 수 있다. 플레이어는 수집한 모든 무기를 장착할 수 없으므로 인벤토리를 정기적으로 관리해야 한다.
플레이어는 방어용 방패로 보호받으며, 방패가 파괴되면 체력이 감소하기 시작한다. 즉시 체력을 회복할 수 있는 건강 바이알을 수집할 수 있으며, 체력이 모두 소진되면 다운 상태가 되어 다른 플레이어에게 부활하거나 적을 처치해 "세컨드 윈드"를 얻어야 한다. 그렇지 않으면 마지막으로 지나간 "뉴-유" 스테이션에서 다시 생성된다. 임무를 완료하고 적을 처치하면 경험치와 새로운 무기를 얻는다. 경험치를 충분히 모으면 레벨이 올라가고, 능력을 향상시킬 수 있는 스킬 포인트를 얻는다. 각 밸트 헌터는 기본 클래스 전용 액션 스킬을 해제한 후 세 가지 다른 스킬 트리를 진행할 수 있다.
플레이어는 탐험과 임무 완료를 통해 새로운 게임 세계의 지역을 잠금 해제할 수 있다. 게임은 여러 구역으로 나뉘어진 반 개방형 세계 구조를 가지고 있으며, 각 지역에서는 다양한 NPC들이 사이드 미션을 제공한다. 플레이어는 차량을 소환하여 일부 지역을 신속하게 이동할 수 있다. 게임 내 화폐는 전리품 드롭, loot 컨테이너, 임무 완료 및 불필요한 장비 판매를 통해 수집할 수 있으며, 이를 사용해 상점에서 아이템을 구매한다. 에리디움 바는 새로운 화폐로 저장소 업그레이드 및 기타 프리미엄 아이템 구매에 사용된다. 게임의 주요 추가 사항 중 하나는 "배드애스 랭크" 시스템으로, 다양한 인게임 도전 과제를 완료하면 포인트를 얻고 이를 토큰으로 교환하여 캐릭터의 기본 통계를 증가시킬 수 있다. 세계를 탐험할 때 플레이어는 특정 뉴-유 스테이션에 접근하여 빠른 여행을 할 수 있으며, 퀵 체인지 기계는 플레이어의 외형, 의상, 이름을 사용자 지정할 수 있도록 한다.
게임은 최대 4인 협동 멀티플레이어를 지원하지만, PlayStation Vita 버전은 2인만 지원한다. 플레이어가 세션에 참여할수록 게임의 난이도가 증가하고 보상도 향상된다. 플레이어는 아이템과 현금을 거래하거나 동의한 내기대로 결투할 수도 있다. 게임은 분할 화면 멀티플레이어도 지원한다.
Borderlands 2 is an action role-playing first-person shooter game developed by Gearbox Software and published by 2K in 2012. Set on the planet Pandora five years after the events of the 2009 game Borderlands, it follows a new team of Vault Hunters who collaborate with the Crimson Raiders to defeat the dictator Handsome Jack and stop him from opening a new Vault. The game features offline split-screen, single-player, or online cooperative play for main missions and side quests. Like its predecessor, it includes a procedurally generated loot system that creates a variety of weapon and gear combinations.
Borderlands 2 was released for Microsoft Windows, PlayStation 3, and Xbox 360 in September 2012, with an updated port for Windows, PlayStation 4, and Xbox One released in March 2015 as part of Borderlands: The Handsome Collection. A virtual reality version for PlayStation VR was released in December 2018, and in October 2020, it was released for Windows.
The game received universal acclaim upon release, with critics praising its visuals, writing, gameplay, online multiplayer, and variety of weapons, although it faced criticism for mission design and content repetitiveness. Over 20 million units have been sold since its release, making it 2K's most successful title. Borderlands 2 is an action role-playing first-person shooter game developed by Gearbox Software and published by 2K in 2012. The game is set on the planet Pandora, five years after the events of the 2009 game Borderlands, and follows a new team of Vault Hunters who team up with the Crimson Raiders to defeat the dictator Handsome Jack and prevent him from unlocking the power of a new Vault. The game offers offline split-screen, single-player, or online co-op modes to explore main missions and side quests. Like its predecessor, it features a procedurally generated loot system that creates a variety of weapon and equipment combinations.
Thanks to the unexpected success of the first game, Gearbox was able to secure a budget of $30-35 million to develop the sequel. The game adopts a "concept art style," inspired by realistic images and comic-style graphics, similar to its predecessor. The team hired Anthony Burch to write the game's script, reflecting player feedback, and the script is seven times longer than the original. Among the various characters, Handsome Jack is designed as a charming "jerk," reflecting Burch's personality.
Borderlands 2 was released in September 2012 for Microsoft Windows, PlayStation 3, and Xbox 360, and in March 2015, an updated port for Windows, PlayStation 4, and Xbox One was released as part of Borderlands: The Handsome Collection. A virtual reality version for PlayStation VR was released in December 2018, and for Windows in October 2020.
The game received universal acclaim upon release. Critics praised its visuals, writing, gameplay, online multiplayer, and variety of weapons, but criticized the mission design and repetitive content. The portable and virtual reality versions received inferior evaluations compared to the console and PC versions. Since its release, over 20 million units have been sold, making it 2K's most successful title. It was nominated for several year-end awards by various gaming magazines and cited as one of the greatest video games since its release.
Borderlands 2 is a first-person shooter with RPG elements, similar to its predecessor. The base game features four playable character classes, each with unique action skills. Axton (Commando) can summon a turret for attack support, Maya (Siren) can trap enemies in an energy sphere with "Phaselock," Zer0 (Assassin) can temporarily become invisible and create a holographic decoy to confuse enemies, and Salvador (Gunzerker) can wield two weapons simultaneously. Action skills have cooldowns, requiring a wait before reuse. Completing the main story campaign unlocks "True Vault Hunter Mode," increasing difficulty and the chance of finding rare items.
Weapons can be purchased from shops, looted from enemies, or found in chests. The game features six weapon types: pistols, submachine guns, assault rifles, shotguns, sniper rifles, and rocket launchers, with various modifications generated through the procedurally generated loot system. Each weapon manufacturer has different characteristics, and rarity is indicated by color codes. Some weapons have additional elemental effects for extra damage. Players can also collect mods that change grenade and action skill stats and relics that alter all aspects of gameplay. Players must regularly manage their inventory as they cannot equip all collected weapons.
Players are protected by a shield, and once it is destroyed, health begins to deplete. Health vials can be collected for immediate recovery, and if health is fully depleted, players enter a downed state, requiring revival by another player or killing an enemy to gain a "Second Wind." Otherwise, they respawn at the last passed "New-U" station. Completing missions and killing enemies grants experience points and new weapons. Accumulating enough experience points levels up the player, earning skill points to enhance abilities. Each Vault Hunter can progress through three different skill trees after unlocking the base class-specific action skill.
Players can unlock new areas of the game world through exploration and mission completion. The game features a semi-open world structure divided into various zones, with NPCs offering side missions in each area. Players can summon vehicles for quick travel in some regions. In-game currency is collected through loot drops, loot containers, mission completion, and selling unwanted gear, and can be used to purchase items from shops. Eridium bars are a new currency used for storage upgrades and other premium items. One of the major additions to the game is the "Badass Rank" system, where completing various in-game challenges earns points that can be exchanged for tokens to increase the character's base stats. Players can fast travel by accessing specific New-U stations and customize their appearance, outfits, and names using Quick Change machines.
The game supports up to four-player co-op multiplayer, though the PlayStation Vita version supports only two players. The difficulty increases and rewards improve as more players join the session. Players can trade items and cash or duel based on agreed bets. The game also supports split-screen multiplayer.
Borderlands 2は、2012年にGearbox Softwareが開発し、2Kが発行したアクションRPG一人称シューティングゲームです。このゲームは、2009年のBorderlandsの事件から5年後の惑星パンドラを舞台に、新しいヴォルトハンターのチームがクリムゾンレイダーズと協力し、独裁者ハンサムジャックを打倒して新しいヴォルトを開く力を阻止する物語です。
ゲームはオフライン分割画面、シングルプレイヤー、またはオンライン協力プレイを提供し、主な任務やサイドクエストを探検できます。前作同様に、手続き的に生成された戦利品システムが導入されており、武器やその他の装備のさまざまな組み合わせを生成します。
Borderlands 2は2012年9月にMicrosoft Windows、PlayStation 3、Xbox 360用に発売され、2015年3月にはBorderlands: The Handsome Collectionの一環としてWindows、PlayStation 4、Xbox One用に更新版が発売されました。2018年12月にはPlayStation VR用のバーチャルリアリティ版が発売され、2020年10月にはWindows用に発売されました。
ゲームは発売時に普遍的な称賛を受け、批評家たちはゲームのビジュアル、ライティング、ゲームプレイ、オンラインマルチプレイヤー、多様な武器を称賛しましたが、任務の設計と内容の繰り返しに対する批判もありました。発売以来2000万以上のユニットが販売され、2Kの最も成功したタイトルとなっています。 Borderlands 2は、2012年にGearbox Softwareが開発し、2Kが発行したアクションロールプレイング一人称シューティングゲームです。このゲームは、2009年のゲームBorderlandsの事件から5年後の惑星パンドラを舞台にしており、新しいVault HunterチームがCrimson Raidersと協力して独裁者Handsome Jackを倒し、新しいVaultの力を解放するのを防ぐ物語を描いています。ゲームはオフラインの分割画面、シングルプレイヤー、またはオンライン協力プレイモードを提供し、メインミッションとサイドクエストを探索できます。前作と同様に、手続き的に生成された戦利品システムが導入され、さまざまな武器や装備の組み合わせが作成されます。
最初のゲームの予想外の成功のおかげで、Gearboxは続編を開発するために3000万から3500万ドルの予算を確保することができました。前作と同様に、ゲームは「コンセプトアートスタイル」を採用しており、リアルな画像とコミックスタイルのグラフィックからインスピレーションを得ています。チームはプレイヤーのフィードバックを反映してゲームのスクリプトを書くためにAnthony Burchを雇い、スクリプトはオリジナルの7倍の長さです。さまざまなキャラクターの中で、Handsome JackはBurchの性格を反映した魅力的な「バカ」として設定されています。
Borderlands 2は2012年9月にMicrosoft Windows、PlayStation 3、Xbox 360用にリリースされ、2015年3月にはBorderlands: The Handsome Collectionの一部としてWindows、PlayStation 4、Xbox One用の更新ポートがリリースされました。2018年12月にはPlayStation VR用の仮想現実バージョンがリリースされ、2020年10月にはWindows用にリリースされました。
ゲームはリリース時に普遍的な称賛を受けました。批評家はゲームのビジュアル、ライティング、ゲームプレイ、オンラインマルチプレイヤー、さまざまな武器を称賛しましたが、ミッションの設計と内容の繰り返しを批判しました。携帯版および仮想現実版は、コンソールおよびPC版に比べて劣る評価を受けました。リリース以来、2000万以上のユニットが販売され、2Kの最も成功したタイトルとなりました。いくつかのゲーム雑誌で年末の賞にノミネートされ、リリース以来最も偉大なビデオゲームの1つとして引用されました。
Borderlands 2は、前作と同様にRPG要素を含む一人称シューティングゲームです。基本ゲームには4つのプレイ可能なキャラクタークラスがあり、それぞれが独自のアクションスキルを持っています。Axton(Commando)はタレットを召喚して攻撃支援を提供し、Maya(Siren)は敵をエネルギー球に閉じ込める「Phaselock」を使用できます。Zer0(Assassin)は一時的に透明になり、敵を混乱させるためにホログラムの分身を生成でき、Salvador(Gunzerker)は2つの武器を同時に使用する能力を持っています。アクションスキルにはクールダウンがあり、再使用するまで待つ必要があります。メインストーリーキャンペーンを完了すると、「True Vault Hunter Mode」が解除され、難易度が上がり、レアアイテムを見つける確率が高くなります。
武器はショップで購入するか、敵を倒すか、チェストで見つけることができます。ゲームにはピストル、サブマシンガン、アサルトライフル、ショットガン、スナイパーライフル、ロケットランチャーの6種類の武器があり、手続き的に生成された戦利品システムを通じてさまざまな変形が生成されます。各武器メーカーには異なる特性があり、レア度は色コードで表示されます。一部の武器には追加の元素効果があり、敵に追加のダメージを与えます。プレイヤーは、グレネードおよびアクションスキルの統計を変更するモッドや、ゲームプレイのすべての側面を変更できるレリックを収集することもできます。プレイヤーは収集したすべての武器を装備できないため、定期的にインベントリを管理する必要があります。
プレイヤーは防御用シールドで保護されており、シールドが破壊されると体力が減少し始めます。即座に体力を回復できる健康バイアルを収集でき、体力が完全に消耗するとダウン状態になり、他のプレイヤーに復活してもらうか、敵を倒して「セカンドウィンド」を得る必要があります。そうでない場合は、最後に通過した「New-U」ステーションで再生成されます。ミッションを完了し、敵を倒すと経験値と新しい武器が得られます。十分な経験値を集めるとレベルが上がり、能力を向上させるスキルポイントが得られます。各Vault Hunterは、基本クラス専用のアクションスキルを解除した後、3つの異なるスキルツリーを進行できます。
プレイヤーは探索とミッションの完了を通じてゲーム世界の新しい地域を解除できます。ゲームは複数のゾーンに分かれた半開放型の世界構造を持ち、各地域ではさまざまなNPCがサイドミッションを提供します。プレイヤーは一部の地域を迅速に移動するために車両を召喚できます。ゲーム内通貨は戦利品ドロップ、lootコンテナ、ミッション完了、および不要な装備の販売を通じて収集され、ショップでアイテムを購入するために使用されます。エリディウムバーは新しい通貨で、ストレージのアップグレードやその他のプレミアムアイテムの購入に使用されます。ゲームの主要な追加事項の1つは「Badass Rank」システムで、さまざまなインゲームチャレンジを完了するとポイントが得られ、これをトークンに交換してキャラクターの基本統計を増加させることができます。プレイヤーは特定のNew-Uステーションにアクセスして高速移動でき、Quick Changeマシンを使用して外観、衣装、名前をカスタマイズできます。
ゲームは最大4人の協力マルチプレイヤーをサポートしていますが、PlayStation Vitaバージョンは2人のみをサポートしています。プレイヤーがセッションに参加するほど、ゲームの難易度が上がり、報酬も向上します。プレイヤーはアイテムと現金を取引したり、合意した賭けに基づいて決闘したりすることもできます。ゲームは分割画面のマルチプレイヤーもサポートしています。
'오늘의 게임 > 2010' 카테고리의 다른 글
포르자 호라이즌 2 [Forza Horizon 2 | September 30, 2014] (0) | 2024.09.30 |
---|---|
데드 라이징 2 [Dead Rising 2 | September 28, 2010] (0) | 2024.09.28 |
헤일로: 리치 [Halo: Reach | September 14, 2010] (0) | 2024.09.17 |
마피아 II [Mafia II | August 24, 2010] (0) | 2024.08.24 |
퀘이크 챔피언스 [Quake Champions | August 22, 2017] (0) | 2024.08.22 |