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오늘의 게임/2000

이스 VII [Ys Seven / イースセブン | September 16, 2009]

by VGameLine 2024. 9. 17.
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이스7 은 2009년에 Nihon Falcom이 개발한 액션 롤플레잉 게임이다. Ys 시리즈의 한 부분으로, 처음에는 2009년 9월에 일본에서 PlayStation Portable용으로 출시되었다. Xseed Games는 2010년 8월에 북미에, 11월에 유럽에 게임을 출시했으며, 2013년 2월에 호주에서도 출시되었다. 또한, 2012년 6월에는 중국에서 Windows용으로 출시되었으며, Xseed Games가 2017년 8월에 전 세계적으로 출시했다.

 

줄거리

아돌과 도기는 더 많은 모험을 찾아 알타고 왕국에 도착한다. 마을을 탐험하던 중, 지역의 드래곤 나이츠(Dragon Knights)에게 괴롭힘을 당하는 두 자매를 구하려다 문제가 생기고, 그들은 감옥에 갇히게 된다. 하지만 모험가로서의 명성 덕분에 왕의 요청을 받아, 최근 발생하고 있는 이상한 지진에 대한 조사를 돕게 된다. 왕의 군인들이 아무런 실마리를 찾지 못한 상황에서, 아돌은 다섯 용들이 다시 깨어나 대재앙을 막기 위해 힘을 빌려주고 있다는 사실을 알게 된다.

 

게임플레이

이전 Ys 게임에서는 적과 보스에 피해를 주기 위해서 원소 무기나 마법 유형을 전환해야 했다. 이 게임에서는 무기 유형이 피해의 증가 또는 감소를 결정한다. 베기 무기는 부드러운 적에게 향상된 피해를 주며, 타격 무기는 단단하고 갑옷을 입은 적에게 향상된 피해를 준다. 관통 무기는 날아다니는 적, 가벼운 적, 또는 민첩한 적에게 향상된 피해를 준다. 적이 보스가 아닌 경우 무기 유형에 약점이 있다면, 약점이 없는 공격에는 미미한 피해를 받거나 피해를 전혀 받지 않는다. 또한 어떤 적들은 무기 유형에 강하거나 약하지 않아서 모든 무기가 정상적인 피해를 준다.

 

파티는 최대 세 명의 캐릭터로 구성될 수 있으며, 플레이어는 그 중 하나의 캐릭터를 조종한다. 다른 두 명의 캐릭터는 AI가 조종하며, 이들의 공격 방식을 설정할 수 있다. 아돌을 제외한 모든 플레이 가능한 캐릭터는 자신에게 할당된 피해 유형에 맞는 무기만 사용할 수 있으며, 아돌은 보통 세 가지 무기 유형 중 하나가 할당된 검을 사용할 수 있다. 예를 들어, 도기는 타격 피해를 주는 주먹 무기만 사용할 수 있다.

 

적을 강한 공격으로 맞추면 스킬 포인트 미터가 차며, 이를 통해 캐릭터는 스킬을 사용할 수 있다. 스킬은 다양한 무기를 사용하여 배울 수 있으며, 스킬을 충분히 사용하면 영구적으로 배워지며, 어떤 무기에서든 사용할 수 있다. 스킬의 추가 사용은 스킬을 강화할 수 있다. 또한, 추가 미터가 채워지면 플레이어가 조종하는 캐릭터가 슈퍼 공격을 수행할 수 있다. 스킬로 마무리 타격을 하면 이 추가 미터가 채워진다.

 

플레이어는 또한 공격을 막아 피해를 줄일 수 있다. 이 막기는 "플래시 가드"라고 알려져 있다. 플레이어가 공격이 연결되기 직전 또는 같은 시점에 막기를 시도하면, 공격의 타격이 무효화되고, SP와 추가 미터가 크게 채워지며, 성공적인 리포스트는 보통 치명타를 보장한다. 잘못된 타이밍으로 막기를 시도하면 플레이어는 치명타를 받을 수 있다.

 

Ys Seven is an action role-playing game developed by Nihon Falcom, released as part of the Ys series. It was initially released for the PlayStation Portable in Japan in September 2009. Xseed Games published the game in North America in August 2010, in Europe in November 2010, and in Australia in February 2013. It was also released for Windows in China in June 2012 and globally by Xseed Games in August 2017.

 

Plot

Adol and Dogi arrive in the kingdom of Altago in search of more adventures. While exploring the town, they find themselves imprisoned after trying to rescue two sisters being harassed by local Dragon Knights. Thanks to their reputation as adventurers, they are summoned by the king to assist with the investigation of recent strange earthquakes. As the king's soldiers find no clues, Adol discovers that five dragons have awakened to lend their power to prevent a great catastrophe.

 

Gameplay

In previous Ys games, players needed to switch between elemental weapons or magic types to deal damage to enemies and bosses. In Ys Seven, weapon types determine damage increases or decreases. Bladed weapons deal enhanced damage to soft enemies, striking weapons deal enhanced damage to hard and armored enemies, and piercing weapons deal enhanced damage to flying, light, or agile enemies. If an enemy has a weakness to a weapon type, attacks of that type will deal significant damage, while attacks of other types may deal minimal or no damage. Some enemies are not weak to any weapon type, so all weapons will deal normal damage.

 

The party can consist of up to three characters, and the player controls one of them while the other two are controlled by AI. The player can set the attack styles of these AI-controlled characters. Except for Adol, all playable characters can only use weapons that correspond to their assigned damage type. Adol can use swords with any of the three weapon types. For example, Dogi can only use striking weapons that deal striking damage.

 

Attacking enemies with powerful strikes fills a skill point meter, which allows characters to use skills. Skills can be learned through the use of various weapons and, once learned, can be used with any weapon. Using skills frequently can permanently improve them. Additionally, filling the meter allows the player-controlled character to perform a super attack. Skills can fill this extra meter through finishing moves.

 

Players can also block attacks to reduce damage, known as "Flash Guard." If a player blocks just before or at the moment an attack lands, the attack is nullified, the SP and extra meter are significantly filled, and a successful counterattack often results in a critical hit. Attempting to block with poor timing may result in receiving a critical hit instead.

 

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