Burnout 2: Point of Impact는 2002년에 Criterion Games에서 개발하고 Acclaim Entertainment에서 PlayStation 2, GameCube, Xbox용으로 발행한 레이싱 비디오 게임이다. 2001년 비디오 게임 Burnout의 속편이며, Burnout 시리즈의 두 번째 제목이다. 이 게임은 GameCube에서 출시된 마지막 Burnout 게임으로, 시리즈는 2005년 Burnout Legends가 출시될 때까지 닌텐도 플랫폼에서 발매되지 않았다. 또한 Acclaim의 마지막 Burnout 시리즈 작품이기도 하며, Acclaim은 2004년에 파산하게 된다; 이후 시리즈는 Electronic Arts에 의해 발행된다.
게임 플레이
Burnout 2: Point of Impact의 목표는 트랙 주위를 회로로 레이스하는 것으로, AI 또는 인간 상대와 대결할 수 있다. 트랙에는 교통량, 복잡한 교차로, 장애물 등이 있어 고속 주행이 어렵다. 더 빠르게 이동하기 위해서는 부스트를 쌓아야 하며, 이는 잘못된 방향으로 운전하거나, 고속으로 드리프트하거나, 교통을 피하거나, 점프를 통해 공중에 뜨는 등의 방법으로 가능하다. 고속으로 교통이나 경관과 충돌하면 자동차가 제어를 잃고 사고가 나며, 짧은 시간 후에 손상 없는 대체 자동차가 트랙에 등장하지만 부스트는 감소한다.
게임에는 플레이어가 다른 차량에 피해를 주어 점수를 얻는 "Crash" 모드도 포함되어 있다. 이 모드는 각 시나리오의 차량이 무작위로 생성되지 않아 전략적인 요소와 시행착오를 통한 접근 방식이 필요하다. 점수는 현금(달러)으로 지급된다.
또한 Pursuit 모드에서는 플레이어가 경찰 역할을 맡아 도망가는 범죄자의 차량을 파괴하여 체포하고, 이를 통해 차량을 잠금 해제하는 방식이다.
게임에는 몇 가지 버그가 있으며, 예를 들어 "텔레포트 버그"는 자동차가 산이나 다리의 가장자리에서 떨어지더라도 이전보다 더 높은 위치에 도달하는 현상이다. "날아다니는 트럭 버그"는 크래시 모드에서 큰 트럭이 90도 각도로 옆으로 돌아가며 공중에 뜨는 현상이다.
Xbox 버전은 "Developer's Cut"이라는 부제를 가지고 있으며, 21개의 새로운 자동차 스킨과 15개의 추가 크래시 모드 트랙이 포함되어 총 30개의 크래시 모드 트랙을 제공한다. 또한 Xbox Live 온라인 리더보드도 최초로 사용되었다. GameCube 버전에도 15개의 추가 크래시 모드 트랙이 포함되어 있다.
GameCube와 PlayStation 2 버전은 Xbox 버전의 모든 커스텀 자동차를 포함하지만, 커스터마이즈 가능한 리버리, 온라인 기능, 커스텀 사운드트랙 기능은 제공하지 않는다.
Burnout 2: Point of Impact is a racing video game developed by Criterion Games and published by Acclaim Entertainment for the PlayStation 2, GameCube, and Xbox in 2002. It is a sequel to the 2001 video game Burnout and the second title in the Burnout series. This game is the last Burnout game released on the GameCube, and the series was not released on Nintendo platforms again until Burnout Legends in 2005. It is also the last title in the Burnout series published by Acclaim, which went bankrupt in 2004; afterward, the series was published by Electronic Arts.
Gameplay
The objective of Burnout 2: Point of Impact is to race around tracks against either AI or human opponents. The tracks feature traffic, complex intersections, and obstacles, making high-speed driving challenging. To move faster, players must build up a boost, which can be done by driving in the wrong direction, drifting at high speeds, avoiding traffic, or jumping into the air. Crashing into traffic or scenery at high speeds causes the car to lose control, and a replacement car without damage will reappear on the track after a short time, but the boost will decrease.
The game also includes a "Crash" mode where players earn points by damaging other vehicles. This mode requires strategic planning and trial-and-error approaches, as vehicles in each scenario are not randomly generated. Points are rewarded in cash (dollars).
In addition, the Pursuit mode allows players to take on the role of police, tasked with destroying the vehicles of fleeing criminals to arrest them, thereby unlocking new cars.
The game has several bugs, such as the "teleport bug," where cars reach a higher position even if they fall off the edge of a hill or bridge. Another is the "flying truck bug," where large trucks rotate 90 degrees sideways and fly in the air during the Crash mode.
The Xbox version has a subtitle "Developer's Cut," which includes 21 new car skins and 15 additional Crash mode tracks, bringing the total to 30 Crash mode tracks. It also featured online leaderboards for the first time via Xbox Live. The GameCube version also included 15 additional Crash mode tracks.
The GameCube and PlayStation 2 versions include all the custom cars from the Xbox version but do not offer customizable liveries, online features, or custom soundtrack options.
バーノウト2: ポイント・オブ・インパクトは、Criterion Gamesによって開発され、Acclaim Entertainmentによって2002年にPlayStation 2、GameCube、Xbox向けに発売されたレースビデオゲームです。これは2001年のビデオゲーム「バーノウト」の続編であり、バーノウトシリーズの第2作目です。このゲームはGameCube向けに発売された最後のバーノウトゲームであり、シリーズは2005年の「バーノウト レジェンズ」が発売されるまで任天堂プラットフォームには登場しませんでした。また、Acclaimによる最後のバーノウトシリーズの作品でもあり、Acclaimは2004年に破産しました。その後、シリーズはElectronic Artsによって出版されます。
ゲームプレイ
バーノウト2: ポイント・オブ・インパクトの目的は、AIまたは人間の対戦相手と競争しながらトラックを周回することです。トラックには交通量、複雑な交差点、障害物などがあり、高速運転が難しくなっています。より速く移動するためには、ブーストを蓄積する必要があり、これは逆走したり、高速でドリフトしたり、交通を避けたり、ジャンプしたりすることで可能です。高速で交通や景観に衝突すると車が制御を失い、しばらくするとダメージのない代替車両がトラックに再出現しますが、ブーストは減少します。
ゲームには、他の車両に被害を与えることでポイントを獲得する「クラッシュ」モードも含まれています。このモードでは各シナリオの車両がランダムに生成されないため、戦略的要素や試行錯誤が必要です。ポイントは現金(ドル)で支払われます。
さらに、パシュートモードでは、プレイヤーが警察の役割を担い、逃げる犯罪者の車両を破壊して逮捕し、新しい車両を解除する形です。
ゲームにはいくつかのバグがあります。たとえば、「テレポートバグ」は、車が山や橋の端から落ちても、以前よりも高い位置に到達する現象です。「飛ぶトラックバグ」は、クラッシュモードで大きなトラックが90度横向きに回転し、空中に浮く現象です。
Xboxバージョンには「Developer's Cut」というサブタイトルが付いており、21種類の新しい車のスキンと15の追加クラッシュモードトラックが含まれており、合計で30のクラッシュモードトラックを提供しています。また、Xbox Liveを通じて初めてオンラインリーダーボードも使用されました。GameCubeバージョンにも15の追加クラッシュモードトラックが含まれています。
GameCubeおよびPlayStation 2バージョンには、Xboxバージョンのすべてのカスタム車両が含まれていますが、カスタマイズ可能なリバリー、オンライン機能、カスタムサウンドトラック機能は提供されていません。
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