본문 바로가기
오늘의 게임/2000

블랙 앤 화이트 2 [Black & White 2 | 4 October 2005]

by VGameLine 2024. 10. 4.
반응형

블랙 앤 화이트 2는 라이온헤드 스튜디오에서 개발하고 일렉트로닉 아츠에서 배급한 비디오 게임으로, 2005년 10월에 출시되었다. 2001년의 블랙 앤 화이트의 속편이다. 2009년 1월에는 Mac OS X 포트가 출시되었고, 2014년 11월에는 Mac App Store를 통해 다운로드할 수 있게 되었다. 이 게임은 실시간 전략과 신 게임 요소를 혼합한 것이다.

 

게임 플레이
플레이어는 무에서 소환된 신의 역할을 맡고, 자신을 부른 마을 사람들을 돕게 된다. 플레이어는 자신의 성향에 따라 마을 사람들의 본성을 개발해야 한다. 플레이어는 거대한 의인화된 생물로 표현되며, 이 생물은 거대한 유인원, 사자, 늑대, 거북이, 소 또는 호랑이의 형태를 취할 수 있다. 생물은 엄청난 크기로 성장할 수 있으며, 플레이어의 보상이나 처벌에 따라 선하거나 악한 인격을 형성한다. 원작 블랙 앤 화이트에서 소개된 신 시뮬레이션과 도시 건설 요소 외에도, 블랙 앤 화이트 2는 실시간 전략 게임 플레이 요소도 추가되어 전투 및 전투 유닛을 제어할 수 있다.

블랙 앤 화이트 2는 이전작보다 더 전통적인 헤드업 디스플레이(HUD) 시스템을 갖추고 있다. 실험적인 HUD 없는 게임 플레이 대신, HUD 알림이 플레이어의 생물 상태, 행동의 영향, 마을의 상태 등을 알려준다. 사용자 인터페이스는 거의 버튼이 없다. 플레이어는 화면에서 세계, 자신의 손, 그리고 사라질 수 있는 툴바 외에는 거의 볼 것이 없다.

플레이어가 이 세계와 직접 상호작용할 수 있는 유일한 방법은 자신의 손을 사용하는 것이다. 손은 사람, 나무, 음식 등을 집어 올리거나 땅에 영향을 미칠 수 있다. 플레이어는 또한 신자들로부터 얻은 "기도의 힘"으로 기적을 시전할 수 있다. 기적은 본질적으로 "마나"와 같다.

플레이어는 기적을 시전하기 위해 손을 움직여 땅에 기호를 그리며, 이를 제스처라고 부른다. 기적이 활성화되면, 플레이어가 충분한 기도력을 가지고 있다면, 기적이 플레이어의 손에 나타나 준비된다. 기적은 다양한 용도가 있으며, 일반 기적 여섯 가지와 네 가지 에픽 기적이 있다: 불, 번개, 물, 방패, 치유, 유성, 그리고 사이렌, 허리케인, 지진, 화산이다.

블랙 앤 화이트 2는 선, 악, 또는 두 가지의 조합으로 플레이할 수 있다. 악한 플레이는 두려움, 고문, 정복과 파괴를 이용하며, 군대를 사용하고 고문 pit과 같은 건물을 세운다. 선한 플레이는 자비, 긍정적인 도시 건설, 그리고 특히 공격으로부터 주민을 보호하는 데 중점을 둔다. 두 가지 모두 한정된 자원인 광석과 나무가 필요하다.

플레이어의 부족은 그리스인이다. 다른 부족으로는 이집트, 노르스, 아즈텍, 일본이 있다.

블랙 앤 화이트와 마찬가지로, 플레이어는 특정 영역에서 플레이어의 역할을 대신할 제자를 만들 수 있다. 예를 들어, 플레이어가 침공을 이끌어야 할 때, 마을 주민들과 생물을 농사 짓게 두고 침공을 이끌 수 있다.

 

플레이어
플레이어는 유인원, 사자, 늑대, 소 및 호랑이 중에서 선택할 수 있으며, 호랑이는 기본 게임에서는 사용할 수 없다. 플레이어의 생물은 플레이어가 할 수 있는 대부분의 일을 할 수 있으며, 기적을 시전할 수도 있다. 플레이어가 생물을 훈련시키면서, 그 성격은 플레이어의 선택에 따라 형성된다. 각 부족은 플레이어처럼 자신들의 생물을 소유하고 있다. 게임이 진행됨에 따라 적의 생물도 힘과 크기가 증가한다. 블랙 앤 화이트와 달리, 생물은 반복 학습을 통해 기적을 배워야 했지만, 블랙 앤 화이트 2에서는 '공물' 화폐를 사용해 생물 기적을 '구매'할 수 있다. 또한, 블랙 앤 화이트 2에서는 플레이어가 생물에게 가르친 모든 것을 다시 방문하여 언제든지 조정할 수 있다. 원작에서는 생물이 행동을 반복해야만 변화를 줄 수 있었다.

 

줄거리
플레이어는 거대한 아즈텍 군대에 의해 파괴되고 있는 그리스 도시의 장면을 목격하며, "순수한 기도"로부터 소환된다. 플레이어가 일정 수의 사람들을 구한 후, 그들의 사람들은 새로운 땅으로 이동하며 몇 명의 난민 신자들과 함께 플레이어는 다시 권력을 재건해야 한다. 이를 위해 플레이어는 평화 또는 전쟁을 통해 노르스, 일본, 아즈텍을 정복해야 한다. 게임 전반에 걸쳐 "예언"이라는 주제가 있으며, 이는 한 부족이 세계에서 가장 강력한 힘에 의해 파괴되지만, 그들을 영광과 세계 지배로 이끌 신을 받을 것이라는 내용이다.

선과 악의 조언자는 돌아오며, 둘 다 마크 실크의 목소리로 제공된다. 선한 조언자는 이제 최신 그래픽 기술을 사용하여 그의 수염과 머리카락에 대한 외형적 변화가 있었다.


 

 

Black & White 2 is a video game developed by Lionhead Studios and published by Electronic Arts, released in October 2005. It is a sequel to the 2001 game Black & White. In January 2009, a Mac OS X port was released, and in November 2014, it became available for download via the Mac App Store. The game combines real-time strategy with god simulation elements.

 

Gameplay
Players assume the role of a god summoned from nothingness to assist the villagers who called upon them. Depending on the player’s choices, they must shape the nature of the villagers. Players are represented by a gigantic, anthropomorphized creature that can take the form of a giant ape, lion, wolf, turtle, cow, or tiger. This creature can grow to immense size and develops a good or evil personality based on the player’s rewards or punishments. In addition to the god simulation and city-building elements introduced in the original Black & White, Black & White 2 adds real-time strategy gameplay elements, allowing control of combat and combat units.

Black & White 2 features a more traditional Heads-Up Display (HUD) system than its predecessor. Instead of experimental HUD-less gameplay, HUD notifications inform the player about the creature's status, the impact of their actions, and the state of the village. The user interface is nearly button-free; apart from the world, the player's hand, and a disappearing toolbar, there is little else to see.

The only way for players to interact with the world directly is through their hands. The hand can pick up people, trees, food, or impact the ground. Players can also cast miracles using "prayer power" obtained from followers, which is essentially similar to "mana."

To cast a miracle, players move their hands to draw symbols on the ground, known as gestures. When activated, if the player has enough prayer power, the miracle appears in their hand, ready to be used. Miracles have various uses, with six basic miracles and four epic miracles: fire, lightning, water, shield, healing, meteor, and siren, hurricane, earthquake, and volcano.

Players can play as good, evil, or a combination of both. Evil gameplay involves fear, torture, conquest, and destruction, using armies and constructing buildings like torture pits. Good gameplay focuses on mercy, positive city-building, and especially protecting the villagers from attacks. Both play styles require limited resources such as ore and wood.

The player's tribe is Greek, with other tribes including Egyptian, Norse, Aztec, and Japanese.

Like the original Black & White, players can create disciples to take over their role in specific areas. For example, when leading an invasion, players can leave villagers and creatures farming while they lead the attack.

 

Player Character
Players can choose from a giant ape, lion, wolf, cow, and tiger, though the tiger is not available in the base game. The player's creature can perform most tasks the player can do, including casting miracles. As players train their creature, its personality is shaped by their choices. Each tribe has its own creatures similar to the player's. As the game progresses, enemy creatures also grow in strength and size. Unlike the original game, where creatures had to learn through repetition, Black & White 2 allows players to use "tribute" currency to "purchase" miracles for their creature. Players can also revisit and adjust everything they have taught their creature at any time, a departure from the original's repetition-based learning.

 

Story
Players witness the destruction of a Greek city by a massive Aztec army and are summoned from "pure prayer." After saving a certain number of people, the villagers move to new lands, and along with some refugee followers, the player must rebuild power. To do this, the player must conquer the Norse, Japanese, and Aztec tribes through peace or war. Throughout the game, a theme of "prophecy" runs, stating that a tribe will be destroyed by the most powerful force in the world but will receive a god that will lead them to glory and world domination.

The advisors for good and evil return, both voiced by Mark Silk. The good advisor has undergone a visual change using the latest graphics technology, including alterations to his beard and hair.


ブラック&ホワイト2は、ライオンヘッドスタジオが開発し、エレクトロニックアーツが発売したビデオゲームで、2005年10月に発売されました。これは2001年のゲームブラック&ホワイトの続編です。2009年1月にはMac OS X版がリリースされ、2014年11月にはMac App Storeを通じてダウンロード可能になりました。このゲームはリアルタイムストラテジーと神シミュレーション要素を組み合わせています。

ゲームプレイ
プレイヤーは無から召喚された神の役割を担い、自分を呼び寄せた村人たちを助けることになります。プレイヤーの選択に応じて、村人たちの性質を形成していく必要があります。プレイヤーは巨大な擬人化された生物によって表現され、巨大な猿、ライオン、オオカミ、カメ、牛、またはトラの形を取ることができます。この生物は巨大なサイズに成長し、プレイヤーの報酬や罰に基づいて善悪の人格を形成します。元のブラック&ホワイトで紹介された神シミュレーションと都市建設要素に加え、ブラック&ホワイト2はリアルタイムストラテジーのゲームプレイ要素を追加し、戦闘や戦闘ユニットの制御を可能にしています。

ブラック&ホワイト2は、前作よりも伝統的なヘッドアップディスプレイ(HUD)システムを備えています。実験的なHUDなしのゲームプレイの代わりに、HUD通知がプレイヤーの生物の状態、行動の影響、村の状態などを知らせます。ユーザーインターフェースはほぼボタンがなく、世界、プレイヤーの手、および消えるツールバーの他にはほとんど見るものがありません。

プレイヤーがこの世界と直接相互作用できる唯一の方法は、自分の手を使うことです。手は人々、木、食べ物などを持ち上げたり、地面に影響を与えたりすることができます。また、プレイヤーは信者から得た「祈りの力」を使って奇跡を行使できます。これは本質的に「マナ」に似ています。

奇跡を行使するには、手を動かして地面に記号を描きます。これをジェスチャーと呼びます。アクティブ化されると、プレイヤーが十分な祈りの力を持っていれば、奇跡がプレイヤーの手に現れ、準備されます。奇跡にはさまざまな用途があり、通常の奇跡が6つとエピック奇跡が4つあります:火、雷、水、盾、治癒、流星、サイレン、ハリケーン、地震、火山です。

プレイヤーは善、悪、またはその両方の組み合わせでプレイできます。悪のプレイスタイルは、恐怖、拷問、征服、破壊を利用し、軍隊を使用し拷問ピットなどの建物を建設します。善のプレイスタイルは、慈悲、ポジティブな都市建設、特に村人を攻撃から守ることに重点を置いています。両方のスタイルには、鉱石や木材といった限られた資源が必要です。

プレイヤーの部族はギリシャ人であり、他の部族にはエジプト人、ノース、アステカ、日本人がいます。

元のブラック&ホワイトのように、プレイヤーは特定の領域でプレイヤーの役割を代行する弟子を作成できます。たとえば、プレイヤーが侵略を導くとき、村人や生物を農作業をさせておき、侵略を指導できます。

プレイヤーキャラクター
プレイヤーは巨大な猿、ライオン、オオカミ、牛、およびトラの中から選ぶことができ、基本ゲームではトラは使用できません。プレイヤーの生物は、プレイヤーができるほとんどのことを行うことができ、奇跡を行使することもできます。プレイヤーが生物を訓練するにつれて、その性格はプレイヤーの選択によって形成されます。各部族はプレイヤーのように自分たちの生物を持っています。ゲームが進むにつれて、敵の生物も力と大きさを増します。元のゲームとは異なり、生物は繰り返し学習を通じて奇跡を学ぶ必要が

반응형