"Fire Emblem: The Sacred Stones"는 Intelligent Systems가 개발하고 Nintendo가 2004년 일본에서, 2005년 서구에서 발매한 전략 롤플레잉 게임이다. 이 게임은 Fire Emblem 시리즈의 여덟 번째 작품으로, 일본 외에 처음으로 출시된 두 번째 타이틀이자 Game Boy Advance용으로 개발된 세 번째이자 마지막 타이틀이다.
이 게임은 이전 Fire Emblem 타이틀과는 별개의 연대기를 배경으로 하며, 마그벨이라는 가상의 대륙에서 다섯 개의 국가로 나뉘어 있다. 각 국가는 고대 악마의 억제와 관련된 마법의 돌을 중심으로 구성되어 있다. 그 중 그라도 제국이 이웃 국가를 침략하고 돌을 파괴하기 시작하면서, 주인공인 에리카와 에프레임은 동맹을 모으고 그라도의 정복을 저지하며 전쟁의 이유를 밝혀내기 위해 여행을 떠난다. 게임플레이는 이전 Fire Emblem 게임과 유사하며, 그리드 기반 전장에서 유닛을 턴 기반으로 이동시키는 데 중점을 두고 있다. 주요 특징으로는 전투에서 패배한 캐릭터의 영구 사망과 특정 유닛에게 전투에서 유리한 점을 제공하는 지원 대화가 있다.
"The Sacred Stones"는 Fire Emblem: Path of Radiance와 함께 개발되었으며, 많은 시각적 디자인과 메커니즘을 공유하면서 이전 작품인 Fire Emblem Gaiden의 요소도 포함하고 있다. 2004년 중반에 발표되어 일본에서 크게 홍보되었고, 출시 당시 2004년 동안 230,000개 이상, 북미 출시 시 90,000개가 판매되었다. 전반적으로 스토리와 게임플레이에 대해 긍정적인 평가를 받았으나, 많은 비평가들은 선행작과 너무 유사하다고 지적했다. "The Sacred Stones"는 2012년 Nintendo 3DS용 Fire Emblem Awakening까지의 마지막 원작 핸드헬드 Fire Emblem 타이틀이 되었다.
"Fire Emblem: The Sacred Stones"는 왕족인 에리카와 에프레임이 적의 침략에 맞서 싸우는 별도의 캠페인을 진행하는 전략 롤플레잉 게임이다. 마그벨 세계를 탐험하는 동안 스토리가 진행됨에 따라 다양한 전투 맵으로 이동할 수 있는 경로가 열린다. 스토리 관련 맵과 던전 외에도 선택적인 던전이 있어 특정 유닛들이 적과 자유롭게 전투를 벌여 경험치를 얻을 수 있다. 유닛이 100 경험치를 얻을 때마다 레벨이 올라가고 일부 스탯이 무작위로 증가한다. 모든 캐릭터는 20레벨의 상한선까지 진행할 수 있다. 레벨 10에 도달한 캐릭터는 클래스 전용 아이템을 사용하여 진화할 수 있으며, 진화 옵션이 여러 가지 제공된다.
전투는 턴 기반 시스템을 사용하며, 플레이어, 동맹 및 적 유닛이 차례로 그리드 기반 전장에서 이동한다. 각 전투에서 플레이어는 제한된 수의 유닛과 완료해야 할 목표를 가지고 있다. 각 유닛의 캐릭터 클래스는 능력, 사용 가능한 무기, 힘 및 이동 범위를 결정한다. 예를 들어, 기병 유닛은 다른 플레이어 유닛과 거래하거나 도와주었을 때 남은 이동 범위 내에서 추가로 이동할 수 있다. 특정 유닛은 다른 유닛을 "구출"할 수 있으며, 이 경우 자신의 스탯을 낮추고 구출된 유닛을 위험에서 벗어난다. 유닛의 클래스와 스탯에 따라 아이템을 사용하여 치료하거나 상태 이상을 유발할 수 있다.
전투의 중요한 요소 중 하나는 무기 삼각형으로, 어떤 무기가 다른 무기에 대해 더 효과적인지를 결정하는 암석-종이-가위 메커니즘이다. 무기 유형은 근접 무기인 검과 도끼부터 원거리 무기인 활과 마법 지팡이에 이르기까지 다양하다. 임무 중 수집한 다양한 아이템은 다른 유닛과 거래하거나 세계 맵에 있는 상점에서 판매할 수 있다. 모든 아이템은 사용 시 마모되며, 특정 사용 횟수 후에 파괴된다. 각 무기에는 사용을 위한 최소 기술 수준이 요구되며, 유닛은 해당 무기 유형으로 훈련을 받아 적절한 등급을 얻어야 한다. 유닛이 S 등급에 도달하면 모든 다른 무기 기술은 A 등급으로 잠금된다.
특정 유닛이 공통의 친밀도 스탯을 공유하면 전투 중 지원 대화를 통해 이점을 얻을 수 있다. 일정 수의 턴을 가까운 거리에서 보내면, 인접한 공간에 있을 때 지원 대화를 할 수 있다. 각 유닛 쌍은 최대 세 번의 지원 대화를 나눌 수 있으며, 이 대화가 진행될수록 두 유닛이 다음 전투에서 함께 있을 때 더 좋은 스탯 보너스를 받을 수 있다.
전투에서 유닛이 쓰러지면 영구 사망에 처해 캠페인에서 제거된다. 에리카와 에프레임 같은 일부 캐릭터의 사망은 게임을 종료시키고 이전 저장 파일에서 다시 시작해야 한다.
싱글 플레이 외에도, 게임에는 로컬 멀티플레이어 옵션이 있어 네 명의 플레이어가 선택한 유닛을 링크 아레나로 가져갈 수 있다. 승리는 마지막까지 남아있는 팀이나 경기 조건에 따라 가장 높은 점수를 가진 팀에게 돌아간다. 링크 아레나에서는 영구 사망이 비활성화된다.
"Fire Emblem: The Sacred Stones" is a tactical role-playing game developed by Intelligent Systems and released by Nintendo in Japan in 2004 and in the West in 2005. This game is the eighth installment in the Fire Emblem series, being the second title released outside of Japan and the third and final title developed for the Game Boy Advance.
The game is set in a distinct chronology separate from previous Fire Emblem titles, taking place on the fictional continent of Magvel, which is divided into five nations. Each nation is centered around magical stones associated with the containment of an ancient demon. When the Grado Empire begins to invade neighboring countries and destroy the stones, the protagonists Eirika and Ephraim embark on a journey to gather allies, thwart Grado's conquest, and uncover the reasons behind the war. The gameplay focuses on moving units in a turn-based manner on a grid-based battlefield, similar to previous Fire Emblem games. Notable features include the permanent death of characters if they fall in battle and support conversations that provide combat advantages to specific units.
"The Sacred Stones" was developed alongside "Fire Emblem: Path of Radiance" and shares many visual designs and mechanics while incorporating elements from the previous title "Fire Emblem Gaiden." Announced in mid-2004 and heavily promoted in Japan, it sold over 230,000 copies during its release in Japan and 90,000 copies upon its North American launch. Overall, it received positive reviews for its story and gameplay, although many critics pointed out its similarity to predecessors. "The Sacred Stones" would be the last original handheld Fire Emblem title until "Fire Emblem Awakening" for the Nintendo 3DS in 2012.
In "Fire Emblem: The Sacred Stones," the royal siblings Eirika and Ephraim conduct separate campaigns against the enemy invasion. As the story unfolds while exploring the world of Magvel, various combat maps open up for progression. In addition to story-related maps and dungeons, there are optional dungeons where specific units can battle freely against enemies to gain experience. Each character can gain a level up to a maximum of 20 levels, and when they reach level 10, they can evolve using class-specific items, with multiple evolution options available.
Combat uses a turn-based system, where player, allied, and enemy units move in turn on a grid-based battlefield. In each battle, the player has a limited number of units and specific objectives to complete. The character class of each unit determines their abilities, available weapons, power, and movement range. For instance, cavalry units can move additional spaces after trading or assisting other units within their remaining movement range. Certain units can "rescue" others, reducing their own stats while removing the rescued unit from danger. Units can use items to heal or inflict status ailments based on their class and stats.
A critical element of combat is the weapon triangle, which determines the effectiveness of weapons against each other in a rock-paper-scissors mechanism. Weapon types vary from melee weapons like swords and axes to ranged weapons like bows and magic staves. Various items collected during missions can be traded with other units or sold at shops on the world map. All items wear out with use and will break after a specific number of uses. Each weapon has a minimum skill level requirement, and units must train in that weapon type to achieve the appropriate rank. Once a unit reaches S rank, all other weapon skills are locked at A rank.
If specific units share a common affinity stat, they gain advantages through support conversations during combat. By spending a certain number of turns in close proximity, they can initiate support conversations when adjacent. Each unit pair can have up to three support conversations, and as these conversations progress, the two units receive better stat bonuses when fighting together in subsequent battles.
If a unit falls in battle, they face permanent death and are removed from the campaign. The death of certain characters, such as Eirika and Ephraim, can lead to a game over, necessitating a restart from a previous save file.
In addition to single-player, the game features local multiplayer options where up to four players can bring selected units into a link arena. Victory is awarded to the last remaining team or to the team with the highest score based on match conditions. Permanent death is disabled in the link arena.
『ファイアーエムブレム 聖石の封印』は、インテリジェントシステムズが開発し、任天堂が2004年に日本で、2005年に西洋で発売した戦略ロールプレイングゲームである。このゲームはファイアーエムブレムシリーズの第八作目であり、日本国外で初めて発売された二作目であり、Game Boy Advance用に開発された三作目であり最後の作品である。
このゲームは、前作とは異なる年代記を背景としており、架空の大陸マグヴェルを舞台に五つの国家が存在する。各国は古代の悪魔の封印に関連する魔法の石を中心に構成されている。グラド帝国が隣国を侵略し始め、石を破壊し始めると、主人公エリカとエフレイムは同盟を集め、グラドの征服を阻止し、戦争の理由を明らかにするための旅に出る。ゲームプレイは前作のファイアーエムブレムと類似しており、グリッドベースの戦場でユニットをターン制で移動させることに重点を置いている。主な特徴には、戦闘で敗北したキャラクターの永久死と、特定のユニットに戦闘で有利な点を提供する支援会話が含まれている。
『聖石の封印』は『ファイアーエムブレム 烈火の剣』と同時に開発されており、多くのビジュアルデザインやメカニズムを共有しつつ、前作である『ファイアーエムブレム 外伝』の要素も取り入れている。2004年中頃に発表され、日本で大々的に宣伝され、発売時には200,000本以上、北米発売時には90,000本が販売された。全体的にストーリーとゲームプレイについて高評価を受けたが、多くの批評家は前作と非常に似ていると指摘した。『聖石の封印』は、2012年のニンテンドー3DS用『ファイアーエムブレム 覚醒』までの最後の原作ハンドヘルドファイアーエムブレムタイトルとなった。
『ファイアーエムブレム 聖石の封印』では、王族のエリカとエフレイムが敵の侵略に対抗するためにそれぞれのキャンペーンを行う。マグヴェルの世界を探索する中で、ストーリーが進行し、さまざまな戦闘マップに移動するための経路が開かれる。ストーリーに関連するマップやダンジョンに加えて、特定のユニットが敵と自由に戦闘を行い経験値を得ることができるオプションダンジョンもある。各キャラクターは最大20レベルまでレベルアップでき、レベル10に達したキャラクターはクラス専用アイテムを使用して進化でき、進化オプションも複数提供される。
戦闘はターン制システムを使用しており、プレイヤー、同盟、敵ユニットがターンごとにグリッドベースの戦場で移動する。各戦闘では、プレイヤーは限られた数のユニットと達成すべき目標を持つ。各ユニットのキャラクタークラスは、その能力、使用可能な武器、力、移動範囲を決定する。例えば、騎兵ユニットは他のプレイヤーユニットと交易または助け合った場合、残りの移動範囲内で追加で移動できる。特定のユニットは他のユニットを「救出」でき、その場合、自分のステータスが低下し救出されたユニットを危険から救い出す。ユニットのクラスやステータスに応じて、アイテムを使用して治療したり、状態異常を引き起こすことができる。
戦闘の重要な要素の一つは武器三角形であり、どの武器が他の武器に対してより効果的かを決定するロック・ペーパー・シザーのメカニズムである。武器タイプは、近接武器である剣や斧から遠距離武器である弓や魔法の杖に至るまで多岐にわたる。任務中に収集したさまざまなアイテムは
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